اسم لوازم آرایشی همراه با عکس | راهنمای کامل
نوشته شده توسط : آرامیس

 اسم لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند در برخی مواقع سبب سردرگمی شود. مخصوصا امروزه که به کیت لوازم آرایشی زنانه اضافه شده است و شاید هنوز هم عده ای با کربرد برخی از لوازم این لوازم آرایشی جدید غریبه باشند. مثلا رژ و رژ گونه ، ریمل، کرم پودر اسم هایی هستند که تقریبا برای هما آشنا می باشند و کسی در دنیا نیست که حداقل یک بار با این اسامی برخورد نکرده باشد. اما برای خیلی ها اسامی همانند پرایمر، لاک لب، فیکساتور، کانسیلر، هایلایتر و … ناآشناست. ما در این مطلب لیست کامل اسم لوزام آرایشی همراه با عکس به طور کامل معرفی و در مورد کاربردشان توضیح داده شده است. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی اسم لوازم ارایشی همرا با عکس

قطعا داشتن آرایش روی پوست کمک می کند تا جلوه ای بهتری در طول روز داشته باشید. داشتن یک روتین بهداشتی و آرایشی برای هر کسی واجب است مثلا اگر شما آرایش داشته باشید ولی موهای شما شوره داشته باشد زیاد جلوه خوشایندی ندارد. لوازم آرایشی را می توان در چهار دسته کلی قرار دا که عبارتند از لوازم آرایش صورت، لوازم آرایشی چشم، لوازم آرایشی ابرو ، لوازم آرایش لب . در ادامه این مطلب به معرفی کامل لوازم آرایشی همرا با عکس می پردازیم :

اسم لوازم آرایشی صورت

اسامی لوازم آرایشی صورت همراه با عکس در ادامه آورده شده است :

1- پرایمر (Foundation)

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که با موم و پلیمرهای مبتنی بر سیلیکون ساخته می شوند. ترکیبات این محصول به گونه ای است که یک لایه بافری و جداکننده روی پوست ایجاد می کند و مرز بین مواد مراقبت پوستی و لایه های میکاپ را از هم جدا می سازد. در نتیجه این محصول می تواند به خوبی کیفیت آرایش و میزان مراقبت از پوست را افزایش دهد.

2- کرم پودر

کرم پودر یک اسم شناخته شده در لوازم آرایشی است. این محصول قادر است رنگ پوست را متعادل کند و تمامی لک ها را پنهان نماید و رنگ یکنواختی به پوست بدهد. هدف اصلی آن زیر سازی در آرایش است که با ایجاد ظاهری یکدست و بی عیب، صورت را آماده انجام سایر مراحل آرایشی نماید. اغلب کرم پودر ها به گونه طراحی می شوند که سبب کاهش خطوط چین و چروک و همچنین جای زخم، جوش و آکنه شوند.

بی بی کرم و سی سی کرم نسل جدید کرم های رنگی هستند که با داشتن ویژگی های مرطوب کنندگی و spf، اصلاح رنگ و کاور مناسب یک محصول چندکار لقب گرفته اند که می توان از انها به جای کرم پودر و کانسیلر در آرایش های سبک و روزانه یا در هنگام سفر استفاده نمود.

3- کانسیلر

کانسیلر یک محصول آرایشی همانند کرم پودر است. البته با این تفاوت که نسبت به کرم پودر ها رنگدانه هایی با قوام بیشتر و قوی تری دارد. این ممحصول آراشی با هدف استتار و پوشاندن لک ها، چین و چروک و حتی چاله های پوستی روی صورت ساخته شده است. به طور کلی کانسیلر ها در دو حالت مایع و جامد تولید شده اند.

4- رژ گونه

رژ گونه را دیگر همه می شناسیم. یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی است که در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد. رژ گونه اغلب پس از استفاده از فاندیشن و کانسیلر استفاده می شود و به گونه ها رنگ و جلوه ای طبیعی و زیبا می بخشد. رژ گونه ها معمولا به صورت مایع، خمیری یا پودری در بازار وجود دارند. که در بین آنها رژ گونه های پودری از رواج بیشتری برخوردار است. شما حتی اگر آرایش خاصی نیز نداشته باشید می توانید به کمک این محصول ظاهر خود را تغییر دهید.

5- اسپری یا پودر فیکس آرایش (Setting Powder)

پودر فيکس (Setting Powder) يک محصول آرايشی است که به منظور تثبيت و فيکس کردن محصولات آرايشی مانند کرم پودر، کانسيلر و رژ گونه استفاده می شود. هدف اصلی پودر فيکساتور کنترل براقيت پوست و افزايش ماندگاری آرايش است. اين محصول معمولاً در فرمت پودری توليد می شود و می تواند بی رنگ يا رنگی باشد. پودرهای بی رنگ يا شفاف معمولاً رنگ پوست را تغيير نمی دهند و به تثبيت محصولات آرايشی کمک می کنند. پودرهای رنگدانه دار معمولاً با توجه به رنگ پوست و آرايش انتخاب می شوند و می توانند به تصحيح رنگ پوست يا افزايش پوشش آرايش کمک کنند.

6- هایلایتر

هایلایتر برای ایجاد درخشش بیشتر در برخی از نقاط پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. هایلایتر ها دقیقا متضاد برنز کننده ها عمل می کند. یعنی برای آن قسمتی از صورت که می خواهید برجسته تر نمایان شود می توانید از کمی هایلایتر استفاده کنید. استفاده از هایلایتر در آرایش کاملا اختیاری است و ضرورتی در استفاده از آن وجود ندارد. اما در صورتی که قصد شرکت در یک مهمانی مهم را دارید بدون هایلایتر آرایش شما ناقص به نظر می رسد. معمولا برای متعادل سازی صورت از هایلایتر به عنوان بخش کامل کننده ی کانتورینگ استفاده می شود.

7- برنز کننده

برنز کننده ها یا هم کرم های برنز کننده معمولا بعد از کانسیلر و فاندیشن بر روی پوست اعمال می شوند. برنز کننده ها در واقع هدف تیره کردن پوست با رنگ طبیعی را دارد. حتما در زمان خرید برنز کننده سعی کنید از رنگ مناسب برای تن پوستتان را خریداری نمایید. فرق بین کانتور و برنز کننده در این است که کانتور برای لاغر نشان دادن بعضی از اجزای صورت کاربرد دارد ولی برنز کننده ها به کل صورت زده می شوند و گرمای درخشانی به پوست می دهند.

8- براش

برای آن دسته از بانوانی که به ‌تازگی وارد دنیای آرایش شده‌اند باید گفت که انواع براش های آرایشی یا همان برس آرایشی (Makeup Brush)، ابزاری است که از آن جهت پخش و ترکیب نمودن (Blend) لوازم آرایشی بر روی صورت استفاده می‌شود.

براش‌ها غالبا از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شده که به شکل‌های مختلف، روی یک دسته پلاستیکی یا چوبی قرار می‌گیرند. استفاده از انواع براش آرایشی مناسب مزایای مختلفی داشته که از جمله کاربرد کاربرد انواع براش آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش‌دهی کامل صورت
  • صرفه‌جویی و کاهش در مصرف لوازم آرایش
  • آرایش بی‌دردسر، راحت و تمیز

اسم لوازم آرایشی چشم و ابرو

اسامی لوازم آرایشی چشم و ابرو همراه با عکس در ادامه آورده شده است :

1- پرایمر چشم

پرایمر چشم نوعی کرم است که قبل از آرایش چشم ها بر روی پشت پوست پلک استفاده می شود. پرایمر چشم  نه تنها سبب ایجاد پایه ای صاف و یکدست برای سایه زدن می شود، بلکه ماندگاری آرایش شما را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. این محصول آرایشی به طور اختصاصی برای آرایش چشم طراحی شده است.

2- خط چشم

خط چشم یکی دیگر از لوازم آرایش چشم است که برای زیبایی و فرم دادن به حالت چشم مورد استفاده قرار می گیرد. خط چشم در چهار نوع مدادی، ژلی، پودری و مایع در بازار وجود دارد. هر کسی می تواند با توجه به سلیقه، مهارت و نیاز خود یکی از انواع خط چشم را انتخاب کند.

3- ریمل

شما حتی با استفاده از ریمل به تنهایی می توانید یک آرایش زیبا برای چشم های خود داشته باشید. ریمل در واقع حالت دهنده ی مژه است و از ان برای بلندتر کردن، ضخیم کردن، تیره تر کردن مژه ها استفاده می شود. ریمل ها معمولا مایع هستند و در رنگ بندی های مختلف در بازار وجود دارند.

4- فرمژه

فرمژه یکی از لوامز آرایش چشم است که برای حالت بخشیدن به مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده فرمژه را از قسمت ریشه مژه ها با فشار و ضرباتی با سرعت آرام و یکسان حرکت دهید تا به نوک مژه هایتان برسید.

5- مداد ابرو

مداد ابرو برای رنگ بخشیدن به ابروها و پر کردن آنها کاربرد دارد. در واقع ساده ترین راهی که برای پرکردن و شکل دادن به ابرو ها استفاده از مداد ابرو است.

6- ریمل ابرو

ابرو های پر پشت زیبایی چشم ها را دو برابر می کند. به همین دلیل بسیاری از خانم ها طرفدار ابروهای پر پشت هستند. ریمل ابرو محصولی برای حجم بخشیدن، پر کردن و برجسته ساختن رنگ طبیعی ابرو شما می باشد. ریمل ابرو حاوی فیبر های رنگی است که نقاط خالی ابرو را پر می کند و ابرو صاف و یکدست را نشان می دهد.

7- سایه ابرو ( Eyebrow shading )

سایه ابرو یا Eyebrow shading یک روش برای پر کردن قسمت‌های کم پشت و خالی ابروها است. در این روش، از ایجاد قاب برای ابرو خبری نیست و به همین علت ظاهر طبیعی‌تری دارد. به علاوه، مانند تاتو غلیظ و پر رنگ نیست، اگرچه این امر ماندگاری آن را کمتر می‌کند. ویژگی‌های سایه ابرو عبارتند از:

  • ظاهر طبیعی‌تری دارد
  • ماندگاری آن نسبت به روش‌های دیگر کمتر است
  • این روش به ابرو آسیبی نمی‌رساند
  • این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کمترین درد را دارد

8 – سایه چشم

سایه چشم یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های آرایش چشم بوده که اگر با آن آشنایی کامل داشته باشید و کشیدن آن را تمرین نمایید، زیبایی چهره شما به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که سایه چشم چیست، چه انواعی داشته و چگونه می‌توانید از آن جهت زیباتر شدن آرایش خود استفاده کنید.

اسم لوازم آرایشی لب

اسامی لوازم آرایشی لب همراه با عکس در ادامه آورده شده است :

1- پرایمر لب

این محصول با خواص تمام پرایمرها تولید شده است و به عنوان پایه برای آرایش لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این محصول، به ویژه در روزهای گرم می‌توانید خیال خود را از ماندگاری رژ لبتان راحت کنید.

علاوه بر آن بسیاری از افراد به طور طبیعی لب‌های خشک یا تیره‌ای دارند یا با افزایش سن دچار چروک لب یا تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شوند. پرایمر لب به این افراد کمک می‌کند تا رنگ لب‌هایشان را یکنواخت و سطح آن‌ها را صاف کنند و یک میکاپ بی‌نقص داشته باشند.

2- رژ لب

رژ لب (lipstick) یکی از مهمترین و پرمصرف ترین ابزار لوازم آرایشی برای خانم هاست که موجب زیبا سازی لب ها می‌شود. اگر بخواهیم به سابقه دیرینه رژلب نیم نگاهی داشته باشیم می‌توان گفت که رژلب از مصر باستان تا کنون بوده است. آن زمان مردم با له کردن توت و گل های رنگی از رنگ آنها به عنوان رژلب استفاده می‌کردند. رژلب حاوی مواد رنگی، روغن، موم و نرم کننده می‌باشد که برای رنگ دادن به لب و ایجاد بافت مخملی و یکدست بر روی لب استفاده می‌شود. رژ لب به لب های شما ظاهری زیباتر و بشاش تر را هدیه می دهد. امروزه رژلب در انواع متنوعی تولید می‌شود و هر چیزی که به لب های شما رنگ می‌دهد را می‌توان نوعی رژ لب دانست.

3- لاک لب

لاک لب از نظر ظاهری بسیار شبیه به رژ لب مایع است؛ اما اصلی‌ترین فرق لاک لب با رژ لب مایع تفاوت در فرمولاسیون آن‌هاست. اکثر رژ لب‌های مایع موجب خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها می‌شوند؛ اما لاک لب به دلیل داشتن فرمولاسیون جدید، به حفظ رطوبت لب‌ها کمک کرده و از ترک خوردن آن‌ها پیشگیری می‌کند.

4- برق لب

لیپ گلاس یا برق لب یک محصول آرایشی عالی است که با براق کردن لب‌ها می‌تواند ظاهر آن‌ها را پرتر و حجیم‌تر نشان دهد. این محصول نسبت به خط لب، رژ لب مایع و رژ لب جامد رنگدانه‌های کمتری دارد و در دو نوع مات و شفاف تولید می‌شود. استفاده از برق لب راز مرطوب و درخشان نگه داشتن لب‌ها است و کارشناسان توصیه می‌کنند روی خط لب و رژ لب هم از آن استفاده کنید تا آرایش شما جلوه‌ی بهتری داشته باشد.

5- خط لب

لب یکی از ابزارهای آرایشی است که معمولا همه ما آن را با عنوان مداد لب می‌شناسیم. از این ابزار آرایشی برای رفع ناهمواری‌ها و نواقص اطراف لب استفاده می‌شود. بهتر است رژ لب‌تان را از جایی که خط خود لب‌تان است یا مداد لب کشیده‌اید بزنید تا تمام عیب‌ها پوشانده شود. با این روش، زمانی که رژ لب‌تان را می‌زنید لب‌ها برجسته و حجیم‌تر می‌شوند و خبری از نامتقارنی و ناهمواری اطراف آن‌ها نیست.

شما می توانید تمام لوازم آرایشی و بهداشتی اصل را از فروشگاه آرامیس با بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

 

 

منبع : اسم لوازم آرایشی همراه با عکس | راهنمای کامل





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: